Gå til hovedindhold

Vejledning til at ansøge puljerne

Vejledning til at udfylde ansøgningsskemaet til puljemidler i pulje 1 og 2 for Musikkens År 2025 i Aabenraa Kommune.

Vejledning til at ansøge puljerne

Du udfylder og indsender ansøgningsskemaet inkl. budget elektronisk. Det skal du gøre uanset hvilket beløb, du ansøger om.

Aabenraa Kommune anvender Conventus som ansøgningsportal. Derfor skal du oprette dig/din organisation i Conventus, før du kan ansøge puljen. Du kan se, hvordan du opretter din organisation her: Arrangementer

Når du er oprettet, skal du logge ind og finde fanen "Arkiv", hvor du finder underfanen "Blanketter". Her vil du finde de to puljer for Musikkens År 2025.

Læs dette inden du går i gang med at skrive din ansøgning:

  • Det er afgørende for at opnå tilskud, at musikarrangementet/projektet afvikles i Aabenraa Kommune.
  • Kurateringsgruppen forbeholder sig retten til at flytte ansøgninger fra den ene pulje til den anden, hvis de vurderer, at ansøgningen hører under kriterier fra den anden pulje.
  • Der uddeles kun midler i det omfang, der vurderes at være kvalificerede ansøgninger til. Ikke-anvendte støttemidler vil derfor kunne udløse flere ansøgningsrunder end de planlagte to.
  • Der ydes ikke tilskud til lukkede arrangementer eller anlæg.

Husk, at du eventuelt skal søge tilladelser til dit arrangement. Læs mere her: Arrangementer 

Når din ansøgning er godkendt skal du huske:

PR/Markedsføring

  • Musikarrangementet/projektet skal annonceres via www.kultunaut.dk. Vælg "Musik" som kategori. Dette tilføjer arrangementet/projektet til oversigten over arrangementer på hjemmesiden for Musikkens År 2025.
  • Musikkens År skal nævnes i kommunikation og markedsføring af alle arrangementer/projekter, der har modtaget støtte.
  • Logoet for Musikkens År skal fremgå tydeligt og anvendes alle steder, hvor der anvendes logoer. Læs mere om retningslinjer for brug af logo og download logopakken her: Logo

Afrapportering

  • Senest tre måneder efter endt afvikling af musikarrangementet/projektet skal der indsendes et evalueringsskema. Evalueringsskemaet fremgår i Conventus under fanen "Blanketter". For musikarrangementer/projekter, der har modtaget tilskud på over 15.000 kr., skal der desuden vedhæftes et påtegnet regnskab.

Har du brug for hjælp?

Har du generelle spørgsmål eller brug for teknisk assistance til ansøgning af puljerne i Conventus, er du velkommen til at kontakte:

For generelle spørgsmål:

Projektkoordinator, Britta Daugaard,
Mail: bbm@aabenraa.dk
Tlf.: 23 62 40 75

For tekniske spørgsmål

Lone Fiil,
Mail: lfi@aabenraa.dk,
Tlf.: 73 76 74 69

Hvor ord fejler, taler musikken

H.C. Andersen