Gå til hovedindhold

Vejledning til at ansøge puljerne

Vejledning til at udfylde ansøgningsskemaet til puljemidler i pulje 1 og 2 for Musikkens År 2025 i Aabenraa Kommune.

Vejledning til at ansøge puljerne

Du udfylder og indsender ansøgningsskemaet inkl. budget elektronisk. Det skal du gøre uanset hvilket beløb, du ansøger om.

Aabenraa Kommune anvender Conventus som ansøgningsportal. Derfor skal du oprette dig/din organisation i Conventus, før du kan ansøge puljen. Du kan se, hvordan du opretter din organisation her: Vejledning

Når du er oprettet, skal du logge ind og finde fanen "Arkiv", hvor du finder underfanen "Blanketter". Her vil du finde de to puljer for Musikkens År 2025.

Læs dette inden du går i gang med at skrive din ansøgning:

  • Det er afgørende for at opnå tilskud, at musikarrangementet/projektet afvikles i Aabenraa Kommune.
  • Kurateringsgruppen forbeholder sig retten til at flytte ansøgninger fra den ene pulje til den anden, hvis de vurderer, at ansøgningen hører under kriterier fra den anden pulje.
  • Der uddeles kun midler i det omfang, der vurderes at være kvalificerede ansøgninger til. Ikke-anvendte støttemidler vil derfor kunne udløse flere ansøgningsrunder end de planlagte to.
  • Der ydes ikke tilskud til lukkede arrangementer eller anlæg.

Husk, at du eventuelt skal søge tilladelser til dit arrangement. Læs mere her: Arrangementer

Når din ansøgning er godkendt skal du huske:

PR/Markedsføring

  • Musikarrangementet/projektet skal annonceres via www.kultunaut.dk. Vælg "Musik" som kategori. Dette tilføjer arrangementet/projektet til oversigten over arrangementer på hjemmesiden for Musikkens År 2025.
  • Musikkens År skal nævnes i kommunikation og markedsføring af alle arrangementer/projekter, der har modtaget støtte.
  • Logoet for Musikkens År skal fremgå tydeligt og anvendes alle steder, hvor der anvendes logoer. Læs mere om retningslinjer for brug af logo og download logopakken her: Logo

Afrapportering

  • Senest tre måneder efter endt afvikling af musikarrangementet/projektet skal der indsendes et evalueringsskema. Evalueringsskemaet fremgår i Conventus under fanen "Blanketter". 
  • I evalueringsskemaet skal der enten redegøres for anvendelsen af midler eller vedhæftes et regnskab. Dette afhænger af størrelsen på det tildelte beløb. Her gælder følgende:

    Ved tilskud op til 15.000 kr. skal der redegøres for anvendelsen af de tildelte midler 

    Ved tildeling af beløb over 15.000 kr. til og med 100.000 kr. udarbejdes der et detaljeret regnskab over de afholdte udgifter som vedhæftes. Regnskabet skal synliggøre, hvordan de tildelte midler er anvendt i forhold det oprindeligt ansøgte beløb. Regnskabet skal være gennemgået af en af foreningen/organisationen valgt revisor, der med sin underskrift bekræfter, at midlerne er gennemgået, og at tilskuddet er anvendt til det formål, hvortil det er bevilget.

    Ved tilskud over 100.000 kr. skal der aflægges og vedhæftes et revideret regnskab for anvendelse af beløbet af en registreret eller statsautoriseret revisor - i øvrigt iht. ovenstående.

Har du brug for hjælp?

Har du generelle spørgsmål eller brug for teknisk assistance til ansøgning af puljerne i Conventus, er du velkommen til at kontakte:

For generelle spørgsmål:

Projektkoordinator, Britta Daugaard,
Mail: bbm@aabenraa.dk
Tlf.: 23 62 40 75

For tekniske spørgsmål

Lone Fiil,
Mail: lfi@aabenraa.dk,
Tlf.: 73 76 74 69

Hvor ord fejler, taler musikken

H.C. Andersen